Siirry pääsisältöön

Kuka minä olen?


Olen Josefina Nissilä, SDP:n kuntavaaliehdokas Rautjärveltä. Asun mieheni ja kahden koiramme kanssa Simpeleen taajamassa. Ikää minulla on 30 -vuotta, kuukauden kuluttua 31. 


Työskentelen tällä hetkellä Kymenlaakson pelastuslaitoksella palotarkastajana. Pelastustoimessa minun tarinani alkaa vuodesta 2001, jolloin liityin sopimuspalokunnan nuoriso-osastoon 11-vuotiaana. Sopimuspalokuntaurani kesti 18 -vuotta, joista viisi vuotta toimin ryhmänjohtajan tehtävissä.  


Toiselta ammatiltani olen Ensihoitaja AMK / Sairaanhoitaja AMK ja olenkin työskennellyt paljon Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiirin ensihoitoyksiköissä sekä keskussairaalan päivystyksessä. Hoitoalalle suuntauduin alunperin lähihoitajana. Valmistuin vuonna 2010 lähihoitajaksi ensihoidon koulutusohjelmasta. Lähihoitajaopintojeni aikana tein myös jonkun verran töitä esimerkiksi kotihoidossa ja terveyskeskuksen vuodeosastolla. Suoritin naisten vapaaehtoisen asepalveluksen lääkintäaliupseerina vuonna 2011, joten hoitoalalta olen ehtinyt kerätä paljon erilaista työ- ja opiskelukokemusta. 


Olen ensimmäisen kauden valtuutettu, eli olen ollut mukana Rautjärven kunnanvaltuustossa valtuustokauden 2017 - 2021. Valtuustokautena olen toiminut Rautjärven kunnavaltuuston jäsenenä, hyvinvointilautakunnan varapuheenjohtajana, Imatran seudun vammaisneuvoston jäsenenä ja Etelä-Karjalan virkistysaluesäätiön hallituksen jäsenenä. 

Muita luottamustoimia ovat esimerkiksi:

  • Rautjärven sosialidemokraattinen yhdistys, johtokunnan jäsen
  • Kaakkois-Suomen demarinuoret, hallituksen varapuheenjohtaja
  • Imatran Nuorkauppakamari, hallituksen jäsen
  • Imatran järvipelastajat, hallituksen jäsen


Vapaa-ajallani pyrin opiskelemaan ja kehittämään osaamistani, tällä hetkellä opiskelen esimerkiksi Kriisi- ja poikkeustilanteiden asiantuntija korkeakouludiplomia sekä suoritan jäljellä olevia palopäällystöopintojani. Näiden lisäksi olen sivutoimisesti opiskellut esimerkiksi terveydenhoitajan ja tradenomin opintoihin kuuluvia kursseja. Opiskelu ja itsensä kehittäminen ovat minulle tärkeitä asioita. 


Opiskeluiden ja työn vastapainoksi pyrin liikkumaan Rautjärven luonnossa. Luonto on ollut minulle lapsesta lähtien tärkeä arvo ja haluan osaltani olla edistämässä luonnon monimuotoisuutta kunnassamme. Nautin myös matkailusta ja matkojen suunnittelusta, toivonkin että maailmanlaajuinen tilanne paranee pian ja matkustaminen on taas mahdollista. 


Olen innostunut vaikuttamaan Rautjärven asioihin ja olemaan mukana politiikassa niin paikallisesti kuin valtakunnallisestikin. 

Toivottavasti nähdään kevään aikana vaalitoreilla!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Mitä jos apu ei tulekaan ajoissa?

Pääsin kirjoittamaan Demarinuorten vierasblogiin pelastajapulasta. Tässä vielä juttu myös tänne miun blogin puolelle, jos et oo jo käynyt Demarinuorten sivuilta lukemassa 😊 Suomea uhkaa pelastajapula, joka voi pahimmillaan johtaa tilanteeseen, jossa apu ei saavu ajoissa paikalle. Pelastustoimessa on tapahtunut viime vuosina radikaaleja muutoksia, muun muassa varallaolojärjestelmän purkaantuessa, jotka ovat kiihdyttäneet alan ongelmia. On arvioitu, että vuoteen 2030 mennessä Suomi tarvitsee jopa 2500 uutta pelastajaa, mutta uusia pelastajia valmistuu sisäministeriön mukaan esimerkiksi tänä vuonna arviolta vain noin 129. Mitä sitten pelastajapulalle voidaan tehdä? Ensiarvoisen tärkeää on huolehtia kaikista jo nyt alalla työskentelevistä pelastajista mahdollisimman hyvin. Meillä on paljon alueita, joilla palkkaus on hävettävällä tasolla, pelastuslaitoksien sisällä on johtamisongelmia ja työhyvinvointi on äärimmäisen heikkoa. Pelastajien kanssa tulee tehdä urasuunnitelma pahan päivän va

Yrittäjyyden tukeminen

En voi vielä sanoa olevani yrittäjä, vaikka minulla on toiminimi ja osakeyhtiö. Voin kuitenkin kertoa että haluan olla yrittäjä ja toivottavasti tulevaisuudessa olenkin päätoiminen yrittäjä. Olen yksi niistä, joiden yrityshaaveet hautautuivat hetkeksi koronan vuoksi.  Koska yrittäjyys kiinnostaa minua ja onhan minulla jo teknisesti kaksikin yritystä olen saanut perehtyä yrittäjyyden maailmaan jo hieman. Perehtyessäni olen huomannut myös paljon epäkohtia esimerkiksi yrittäjien työttömyysturvaan ja yrittäjäksi kannustamisen osalta. En kuitenkaan pureudu tässä tekstissä niihin, jätän sen aiheen tulevien eduskuntavaalien alle.  Näin kuntavaalien alla haluan pohtia kuinka kunta voi olla mukana tukemassa yrittäjyyttä ja kuinka se jo nyt yrittäjiä tukee. Yritystä perustaessani Imatran seudun kehitysyhtiö KEHY oli loistava apu. Rautjärven kunta rahoittaa KEHYä ja tämän vuoksi KEHYn palvelut ovat meille rautjärveläisille ilmaisia. KEHYstä saa neuvoja ja tukea yrityksen perustamisvaiheessa sekä